Przeskocz do treści

Pływanie w ciąży – korzyści i bezpieczeństwo

Pływanie to jedna z najbardziej polecanych form aktywności fizycznej dla przyszłych mam. Jest to nie tylko bezpieczne, ale także przynosi wiele korzyści zdrowotnych ciężarnej i dziecku. Sprawdź poniżej, jak bezpiecznie pływać w ciąży i jakie korzyści może Ci to przynieść!

Spis treści:

  1. Pływanie w ciąży – dlaczego warto?
  2. Pływanie w ciąży – bezpieczeństwo

Pływanie w ciąży – dlaczego warto?

Pływanie to forma ćwiczeń, która jest szczególnie polecana kobietom w ciąży. Sport ten uprawiać można przez całe 9 miesięcy, jeśli nie ma tylko do tego żadnych przeciwwskazań. Przynieść może nam to następujące korzyści:

  •  Zmniejszenie obciążenia stawów – woda zmniejsza nacisk na stawy, który w trakcie ciąży jest dość duży
  •  Poprawa krążenia – dzięki temu zapobiegamy obrzękom i żylakom
  •  Wzmacnianie mięśni – w ten sposób świetnie przygotowujemy nasze ciało do porodu
  •  Redukcja stresu – dzięki temu ciężarna jest dużo bardziej spokojna, co jest bardzo istotne w trakcie oczekiwania na dziecko

Pływanie w ciąży – bezpieczeństwo

Chociaż pływanie jest generalnie bezpieczne dla większości kobiet w ciąży, warto przestrzegać kilku zasad, aby zapewnić sobie i dziecku maksimum bezpieczeństwa. Oto kilka wskazówek, które warto mieć na uwadze:

  •  Konsultacja z lekarzem – zanim rozpoczniesz jakąkolwiek formę aktywności fizycznej w ciąży, skonsultuj się z lekarzem. Sprawdzi on, czy nie ma do tego żadnych przeciwwskazań.
  •  Unikaj przegrzania – upewnij się, że woda w basenie nie jest zbyt ciepła. Idealna temperatura to około 28-30 stopni Celsjusza.
  •  Unikaj gwałtownych ruchów – pływanie w ciąży powinno być spokojne i kontrolowane. Unikaj więc intensywnych ruchów i skoków do wody.
  •  Ćwicz pod okiem instruktora, jeśli nie czujesz się pewnie – na wielu basenach znajdziesz ofertę grupowych i indywidualnych zajęć dla ciężarnych.

Pamiętaj także, że nie każdy styl pływacki jest odpowiedni i bezpieczny dla przyszłych mam. W ciąży powinnaś zdecydować się na jeden z następujących stylów:

  •  Styl grzbietowy – jest to jeden najbezpieczniejszych stylów dla ciężarnych. Unikasz w nim przeciążenia brzucha i pleców, a także poprawiasz postawę ciała. Dzięki pływaniu na grzbiecie pięknie otworzysz również klatkę piersiową.
  •  Kraul – poprawi on zakres Twoich ruchów i wzmocni kręgosłup. Pamiętaj jednak, aby w trakcie pływania kraulem nie wykonywać zbyt gwałtownych ruchów.
Oceń artykuł
Oceń artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nasi partnerzy